انواع پروموشن
انواع پروموشن:
تبلیغات (advertising)
انتقال اطلاعات غیر شخصی از طریق رسانه های جمعی.
-
انتشار (publicity)
انتشار پروموشن از طریق دادن اخبار آن در روزنامه ها، مجلات و تلویزیون.
پروموشن فروش (sales promotion)
تمام اشکال برقراری ارتباط که در تبلیغات و فروش شخصی یافت نمی شوند از جمله ایمیل مستقیم، کوپن ها، تخفیفهای حجمی خرید، سمپلینگ، تخفیف حضور، نمایشگاه ها، قرعه کشی ها، کمک هزینه های تجاری، همچنین سمپلها و نمایش نقاط خرید که در طراحی یک طرح پروموشنال کمک می کنند
موقع استفاده از هر یک از این روشها باید چندین سوال از خود بپرسید:
- آن کار برای رسیدن به چه هدفی استفاده شود. آیا امکان رسیدن به بیش از یک هدف با استفاده از روش مذکور وجود دارد؟!!! اما مهم تر از همه پیشنهاد می شود که شرکت یا سازمان مشتریان خود را هدف بگیرد یا ریسک عدم تمرکز را کم کند.
- چه باید گفت؟
- از چه معیارهایی برای اندازه گیری موفقیت استفاده کنیم؟
پیشنهاداتی برای پروموشن ارزان قیمت:
برخی از روشهای موثر، اثر بخش و ارزان پروموشن عبارتند از تبلیغات از طریق:
- فروش شخصی
- نمایش محصول
- ایمیل مستقیم
- کارت ویزیت
- لیست صفحات زرد
- سمینارها
- مسابقات
- بروشورها
- بنر روی شیشه ها (در ها و پنجره های شیشه ای)
- کارت تبریک
- بیانیه
- اسپانسر شدن برای تیمهای ورزشی
- جشنهای خانگی
- خدمات قومی-صحبت با لهجه های آنها
البته یکی از بهترین پروموشنها "تعریف دهانی" است.
اهداف پروموشن:
اهداف پروموشن باید واضح بیان شوند و قابل اندازه گیری باشند. آنها به همان اندازه که باید مطابق با استراتژیهای بازاریابی باشند و رقابتی باشند، بایستی مطابق با اهداف شرکت یا سازمان نیز باشند. اهداف باید برای محصولات و وضعیتهای مختلف، متفاوت و متناسب باشند.
برای مثال، تولید کننده باید از پروموشنهای متفاوتی در برابر پیمانکار و عمده فروش استفاده کند. زمانیکه برای یک پیمانکار پروموشن می گذارد، باید به گونه ای این پروموشن را بگذارد تا بواسطه ی آن چیزی را که آرزو می کند پیمانکار برای عمده فروش فراهم کند، فراهم شود.
زمانی که پروموشن را برای یک عمده فروش می گذارد، تولید کننده فقط به این خاطر این پروموشن را می گذارد که عمده فروش آن محصول را از او خرید کند.
5 مدل هدف برای فعالیتهای پروموشنال:
- برای فراهم آوردن اطلاعات (مثلا بررسی نظرات و بازخوردهای گروه هدف نسبت به محصول)
- برای افزایش تقاضا
- برای ایجاد تمایز برای کالا
- برای برجسته کردن ارزشها و خصوصیات محصول
- برای ثبات فروش
استراتژی برای پروموشن:
زمانی که تولید کننده تمام ابزارهای پروموشنال احتمالی را بررسی نمود، وی باید با تدبیر استراتژی پروموشنال نیز اتخاذ کند. یک استراتژی پروموشنال باید موارد زیر را پاسخ دهد.
- هدف پروموشن چیست؟
- چه نوع پروموشنهایی باید استفاده شود؟
- پروموشن باید چه تاثیراتی بر مشتری بگذارد؟
- چه پروموشنی کار م کند؟
- چه پروموشنی کار نمی کند؟
- هزینه های پروموشن در برابر مزایای آن چه هستند؟ http://idehbank.com/
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.