پروموشن چیست؟
مجموعه ای از عناصر ترویجی است که سازمان برای ارتباط با مشتری فعلی یا بالقوه خود، در مورد محصولات یا خدمات خود استفاده می کند. پروموشنها می توانند در جهات مختلف و برای هدفگیری افراد مختلفی چون مشتری نهایی، خرده فروش، عمده فروش یا توزیع کننده، یا هر دو صورت گیرد. اگر بخواهیم به زبان ساده تر بگوییم پروموشن به مجموعه آفرهایی که در مورد محصولات یا خدمات خود به مشتری می دهید تا نظر وی را نسبت به خرید و امتحان برند شما جلب کند گفته می شود که اصولا در مقایسه با زمان های معمول فروش بسیار ترغیب کننده تر می باشند و در ضمن برای مدت کوتاهی پابرجا می باشد، گفته می شود.
پروموشن برای موفقیت سازمان شما اساسی است، چرا که بدون پروموشن مشتریان بالقوه در مورد وجود و یا مزایای محصول یا خدمات شما اطلاع پیدا نخواهند کرد.
تصمیم مهمی که سازمانها برای تصمیم گیری در مورد پروموشنشان با آن روبرو هستند این است که بر استراتژی فشار یا کشش تمرکز کنند.
در استراتژی کشش یک سازمان محصول خود را برای عمده فروش ترویج می دهد، عمده فروش آن را برای خرده فروش ترویج می دهد، و خرده فروش آن را برای مشتری نهایی ترویج می دهد. فروش شخصی یا پروموشنهای تجاری مثالهایی از این ابزار ترویج هستند.
در استراتژی فشار، اهداف پروموشنها متوجه مشتریان نهایی هستند، بدین شکل که مشتریان تقاضای خاصی دارند و شما هم از طریق سیستم توزیعتان، محصول خود را از طریق فشار به آنها ارائه می کنید. پروموشنهای مصرف کننده و تبلیغات از رایجترین ابزارهایی هستند که در این زمینه مورد استفاده قرار می گیرند.
خواه شما برای ترویج خود از رویکردهای کشش یا فشار استفاده کنید، شما باید چند فاکتور اساسی دیگر را نیز به حساب بیاورید تا بفهمید که از چه عناصر ترویجی باید استفاده کنید و یا اینکه از هریک از آنها در آمیخته بازاریابیتان چقدر استفاده کنید؟
این فاکتورها عبارتند از سایز و تمرکز بازار هدف شما
نیازهای اطلاعاتی مشتریان، بودجه پروموشن و هزینه هر عنصر تبلیغاتی.
عناصر تبلیغاتی:
پنج عنصر تبلیغاتی مهم در توسعه برنامه تبلیغاتی سازمان عبارتند از:
تبلیغات، فروش شخصی، روابط عمومی، پیشبرد فروش و بازاریابی مستقیم.
تبلیغات، فروش شخصی و پیشبرد فروش از روشهای غیر شخصی هستند در حالیکه فروش شخصی و بازاریابی مستقیم از روشهای مستقیم هستند. یک برنامه تبلیغاتی و پروموشنال موثر نیازمند ترکیب خوبی از عناصر ارتباطی شخصی و غیر شخصی است.
تبلیغات
تلویزیون
- رادیو
- مجله
- روزنامه
- ایمیل مستقیم
- بیلبورد
- صفحات زرد
- اینترنت
- تبلیغات طبقه بندی شده
فروش شخصی (استفاده از پروموتور)
این حالت بیانگر زمانی است که در کسب و کار از افراد (نیروهای فروش) استفاده می شود تا با ملاقات رو رد رو با مشتری، به وی محصول را بفروشند. در واقع این روش ترویج محصول از طریق ظاهر، ویژگیها و دانش تخصصی در مورد محصول است. هدف پروموتورها در این روش متقاعد و تشویق کردن مشتری به خرید یا حداقل معرفی محصول است.
روابط عمومی و انتشار
در واقع منظور از این قسمت، جریان اطلاعات با هدف افزایش آگاهی عموم در مورد آن موضوع خاص است.
پروموشن فروش
- ابزارهای پروموشن فروش با هدفگیری مصرف کنندگان
- ابزارهای پروموشن فروش در جهت تجارت
بازاریابی مستقیم
جهت تکمیل اطلاعات خود در زمینه پروموشن توصیه می کنیم حتما مقالات زیر را مطالعه نمایید
انواع پروموشن
10 تا از معروفترین انواع پروموشنهای فروش
معایب پروموشن فروش
توجه :
شما میتوانید به سایت لاچو مراجعه کرده و کالاهای زیر را در دسته بندی های مختلف ببینید
معیار گلچین شدن کالاها میزان فروش و میزان رضایت خریداران و درصد تخفیف بالا است :
1- رژ گونه
2- بالم لب
3- پنکیک
5- رژ لب
1- مسواک
2- خمیر دندان
3- رول ضد تعریق
4- شامپوی زنانه
5- صابون شستشو
1- دستبند زنانه
2- پابند زنانه
5- انگشتر زنانه
2- کلاه زنانه
3- دست کش زنانه
4- کش مو
5- جا سوئیچی
2- روسری زنانه
3- تاپ زنانه
4- شومیز زنانه
5- شورت زنانه
و سایر کالاهای پر فروش و تخفیف خورده به همراه نقد و بررسی کالاها
در سایت : لاچو www.lacho.ir
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.