پروموشن و انواع آن (قسمت 2)
پروموشن و انواع آن : واژه پروموشن دارای معانی و مفاهیم بسیاری است این واژه در حوزه های مختلف معنی خاصی را دنبال می کند، در حوزه بازاریابی مفهوم پروموشن به عنوان ترویج و اشاعه ی یک برند است.
این عملکرد یکی از چهارجزء اصلی ترکیب بازاریابی و قانون p4 است . به طور کلی پروموشن به مجموعه ی عملیانی اطلاق می شود که با به کار بستن اقدامات و استراتژی هایی سعی در ایجاد انگیزه و اشتیاق لازم در مشتریان دارند تا از برند مورد نظر خرید کنند. لازم به ذکر است بدانید که پروموشن انواع مختلفی دارد که به عنوان روش های موثری در این زمینه به کار می رود تا میزان موفقیت برند شما را از هر لحاظ افزایش دهد.
تبلیغات نامحسوس:
یکی دیگر از متد هایی که در پرموشن بسیار موثر است استفاده از این روش است به این ترتیب که افراد به یک استودیو فیلم یا کارگردان مبلغی را پرداخت می کنند تا از محصول آن ها به شکل مشخص در فیلم یا سریال خود استفاده کند. لازم به ذکر است که بدانید تبلیغات نامحسوس مشابه تبلیغات و بخش هایی از پروسه اجتماعی شدن به شمار می رود. بخش مهمی از هدف این پروسه نمایش محصولات به مخاطبان با ایجاد حس واقع گرایی است.
اسپانسرینگ:
این نوع از پروموشن امکان دارد با انواع دیگر آن هم پوشانی داشته باشد، برخی از این روش ها شامل تبلیغات و افزایش آگاهی عمومی مردم می شوند.
تایید محصول، معنای این عبارت این است که صاحب برند یا تولید کننده از یک فرد مشهور تقاضا می کند که تا به وسیله یک متن نوشته شده یا ضبط شده محصول مورد نظر را تایید کند یا کاربرد آن را در یک پیام تبلیغاتی کوتاه به مخاطبان نشان دهند. اسپانسر شدن می تواند به عنوان یک حمایت مالی از یک فعالیت، رویداد؛ مسابقه یا سازمانی باشد که در ازای آن قرار دادن لوگو یا نام تجاری محصولات یا نمایش محصولات برند مورد نظر است. این عملکرد را به شکل ملموس در استادیوم های می توانید مشاهده کنید لوگوهای مختلف در استادیوم و تهیه یونیفرم و تیم ها و کفش ورزشکاران از یک برند خاص است.
باازاریابی چریکی:
استفاده از این نوع پروموشن شامل معرفی یک ایده خاص یا محصول با استفاده از یک پیام بازاریابی به شکل مستقیم است. لازم است بدانید در این نوع پروموشن هزینه های زیادی مثل تبلیغات در مقیاس گسترده صرف نمی شود. یک نکته ی مهم در ارتباط با بازاریابی چریکی وجود دارد که باید پیام مستقیم به وسیله ی یک روش نامتعارف، غیر قابل پیش بینی و خلاقانه به مخاطبان رسانده شود.
تا اینجا انواع اصلی پروموشن را برشمردیم اما اینکه شما تشخیص دهید کدام پروموشن برای کسب و کار یا بیزینس شما مناسب است شامل ملاحظات زیادی است. این موارد شامل نوع خدمات، محصولات ارائه شده، مخاطب هدف شما، میزان بودجه و همچنین مدت زمانی که قصد دارید برای رسیدن به نتیجه دلخواهتان صرف کنید، در کنار این موارد شرایط جامعه نیز از عوامل بسیار موثر است که تعیین می کند کدام روش پروموشن مناسب کار شما است.
منبع : سایت http://novinsampling.com
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.