پروموشن و انواع آن (قسمت 1)

پروموشن و انواع آن : واژه پروموشن دارای معانی و مفاهیم بسیاری است این واژه در حوزه های مختلف معنی خاصی را دنبال می کند، در حوزه بازاریابی مفهوم پروموشن به عنوان ترویج و اشاعه ی یک برند است.
این عملکرد یکی از چهارجزء اصلی ترکیب بازاریابی و قانون p4 است . به طور کلی پروموشن به مجموعه ی عملیانی اطلاق می شود که با به کار بستن اقدامات و استراتژی هایی سعی در ایجاد انگیزه و اشتیاق لازم در مشتریان دارند تا از برند مورد نظر خرید کنند. لازم به ذکر است بدانید که پروموشن انواع مختلفی دارد که به عنوان روش های موثری در این زمینه به کار می رود تا میزان موفقیت برند شما را از هر لحاظ افزایش دهد.

کد تخفیف دیجی کالا

تبلیغات:

یکی از روش های موثر در پروموشن تبلیغات است که به تولید کنندگان و صاحبان برند اجازه می دهد به شکل مستقیم برای ایجاد گفتگو و بازاریابی وارد عمل شود این فرایند شامل پیام های تبلیغاتی است که به شکل ویژه کمپین هایی در رادیو، تلویزیون، شبکه های اجتماعی و بیلبوردهای تبلیغاتی در سطح شهر همچنین وسایل نقلیه می شود. هدف استفاده از تبلیغات در پروموشن قرار دادن یک ایده خاص در ذهن مخاطبان یا فروش محصولاتی خاص است که این عملکرد از طریق یک رسانه واسطه صورت می گیرد.

 

فروش مستقیم:

بازاریابی یا فروش مستقیم نوع دیگری از پروموشن محسوب می شود. در این روش تولید کننده یا صاحب برند بدون واسطه از هیچ رسانه ای برای ارتباط با مشتریان کمک نخواهد گرفت .این متد شامل گفتگوی مستقیم با مشتریان بالقوه برای خرید خدمات و محصولات است.

ابزارهایی که در بازاریابی مستقیم استفاده می شود شامل تماس تلفنی یا ارتباط از طریق شبکه های اجتماعی آنلاین ،ایمیل های رسمی استفاده می شود. برای نمونه می توانیم به ایمیل مارکتینگ اشاره کنیم که بوسیله تماس با مشتریان یا ارائه ی حضوری به تک تک آن ها همچنین برگزاری جلسات حضوری با مشتریان احتمالی است که به عنوان یک راهکار برای تقویت قسمت بازاریابی مستقیم به شمار می رود.

 

پروموشن در زمینه فروش:

نوع دیگری از پروموشن محسوب می شود که در زمینه فروش فعالیت دارد و برای پیشبرد هدف خود از ابزارهایی مانند دیجیتال مارکتینگ استفاده می کنند که روشی موثر برای ایجاد گفتگو با مشتریان در مدت زمان مشخصی برای افزایش آگاهی آن ها از برند مورد نظر و متقاعد کردن مشتریان و جذب آن ها به سمت ایده و محصولات مورد نظر برای واکنش نشان دادن یا خرید کردن در انتها میزان تقاضای مشتریان توسط تیم ارزیابی می شود.

روابط اجتماعی و آگاهی عمومی: یکی از انواع کاربردی استفاده از پروموشن اجتماعی بودن و ایجاد روابط دوستانه با افراد جامعه با هدف تبلیغ یک ایده یا محصول است. که این عمل با به کارگیری یک رسانه برای رساندن اطلاعات به مصرف کننده انجام می گیرد. هدف اصلی در این روش این است که بوسیله ی یک رسانه قابل اعتماد و معروف مانند شبکه های اجتماعی پیام های برند را به مخاطبان مورد هدف که معمولا در محدوده ی دسترسی هستند است. این نوع پرموشن برخلاف تبلیغات می تواند رایگان باشد اگر چه می توانید از اقدامات هزینه بر برای سرعت دادن به این پروسه استفاده کرد.

 

 

منبع : سایت http://novinsampling.com